11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


soc.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Mantık, bilgi kuramı, etik, ve siyaset felsefesinin temel kavramlarını kullanabilecekler.
  • Eleştirel düşünme ve yazma yeteneklerini kazanıp geliştirecekler.
  • Sosyal Bilimler metinlerini detaylı okuyup, analiz edebilecekler.
  • Argümanları geçerlilik ve öncül önerme kıstaslarını kullanarak değerlendirebilecekler.
  • İnsan eylemlerinin değerlendirilmesinde sonuççuluk, deontoloji, ve erdem etiği teorilerini kullanabilecekler.
  • Betimsel ve normsal önermeler arasındaki farkı algılayıp, siyasi gücün meşrulaştırılması probleminin çözümüne uygulayabilecekler.
  • Klasik ve çağdaş felsefi ve edebi metinleri tanıyacaklar.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı; felsefeye başlamanın nasıl mümkün olduğu üzerine tartışma. J. L. Borgess, “The Perpetual Race of Achilles and the Tortoise,” pp. 43 47
2 Argüman nedir? Geçerlilik ve doğruluk. R. Fogelin, Understanding Arguments, pp 45 53
3 Argümansal performatifler, ikna etmek, korumak, neden zayıflatmak; anlam yanılgıları: anlam belirsizliği, anlam kayması Fogelin, pp. 53 61; pp. 339 377
4 Döngüsel yanılgı, sonucu varsaymak; nedensonuç arasi ilgisizlikten kaynaklanan yanılgı: ad hominem, otoriteye başvurmak. Fogelin, pp. 477 405
5 Gerekçelendirme biçimleri; çürütme yöntemleri: paralel akıl yürütme, karşı örnek verme, reductio ad absurdum. Fogelin, pp. 405 433
6 MIDTERM I
7 Epistemolojiye giriş R. Descartes, Meditations on First Philosophy, “Meditation 1”; Shakespeare, Othello,the Moor of Venice, pp.65 121
8 Şüphecilik, bilginin kaynakları, kesinlik, bilgi iddialarına model olarak Cogito. Descartes, Meditations 2 and 3; Othello, pp. 121 151
9 Tanrının varlığının ispatlarının değerlendirilmesi, 8. Haftanı dersinin somut problemlere uygulanması; bilgi kuramı ve tragedya. Descartes, Meditation 4; Othello, pp. 152 197
10 Felsefe ve bilim: bedensel bir varlık olarak düşünen öznenin doğa kanunları üzerinden açıklanması. ILK ÖDEVIN TESLIMI. Janet Richards, Human Nature After Darwin, pp. 425 FIRST PAPER DUE
11 Evrim kuramının felsefi bir problem olarak değerlendirilmesi. Richards, pp. 25 51
12 Determinizm, özgür irade, etik bir problem olarak bilim, bilimsel bir problem olarak ahlak. Richards, pp. 126 154; Plato, Republic, pp. 21 26; Nussbaum, pp. “Nonrelative Virtues” 199 226; Euripides, Medea, pp. 17 30
13 Sonuççuluk (Faydacılık), Deontoloji: argümanlar ve eleştiriler. Kant, pp. 274 281; Bennett, pp. 294 306; Bentham, pp. 306 312; Williams pp. 339 345
14 Etik kuramlarının tragedya ile sınanması; etik sıhhat; akıl ve arzunun ilişkilendirilmesi. Nussbaum, The Therapy of Desire: Theory and Practice in Hellenistic Ethics, pp. 439 484; Medea, pp. 30 63
15 Toplumsal bir pratik olarak akıl; rasyonel hayvan ve polis (kent/devlet). Aristotle, Politics, Bk. 1 1986 2000; Locke, 249 253; Bentham and Mill, 270 274; Hobbes, pp. 86 110 SECOND PAPER DUE
16 Final
Ders Kitabı Bu formda belirtilen zorunlu okumalar.
Önerilen Okumalar/Materyaller Yok

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
4
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
4
9
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
20
Final Sınavı
1
22
    Toplam
174

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek X
3 Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek. X
4 Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek.
5 Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. X
6 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek. X
7 Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. X
8 Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).
9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level).
10 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
11 Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak. X
12 Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010